راه‌نجات

علم‌حقیقی‌مثل‌آب‌چشمه‌دل‌‌وروح‌انسان‌رازنده‌وشاداب‌میسازد،وراه‌نجات‌انسان‌از‌تاریکی‌جهل‌دست‌یابی‌به‌چشمه‌آب‌حیات‌است.

راه‌نجات

علم‌حقیقی‌مثل‌آب‌چشمه‌دل‌‌وروح‌انسان‌رازنده‌وشاداب‌میسازد،وراه‌نجات‌انسان‌از‌تاریکی‌جهل‌دست‌یابی‌به‌چشمه‌آب‌حیات‌است.

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

در روایات به اعمال و کارهای اشاره شده است که اگر کسی آن را انجام دهد به او ثواب حج و عمره داده می شود .

۱. عبادت و ذکر خدا بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب معادل حج است ۲ .رسول اکرم صلوات الله علیه میفرمایند؛ هرکس نماز مغرب را به جماعت بخواند ثواب حج و عمره مقبوله دارد ۳. امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کس بعد از نماز مغرب مشغول تعقیبات شود بدون اینکه با کسی حرف بزند و چهار رکعت نماز  بخواند ثواب یک حج مقبول در نامه عمل او نوشته می‌شود، ۴.پیامبر اکرم می فرمایند؛  هر فرزند نیکوکاری که به پدر و مادرش به نگاه رحمت نگاه کند در برابر هر نگاه یک حج مقبول برای او نوشته میشود. ۵. امام صادق علیه السلام می فرماید: برآورده کردن نیاز مومن بهتر از هزار حج مقبول و آزاد کردن هزار بنده در راه خدا می باشد.

۶ .رسول خدا میفرماید :دور کردن مومنی را از حرام در نزد خدا معادل و برابر ۷۰ حج قبول میباشد. ۷ .نشستن یک ساعت نزد علما و یادگیری احادیث اهل بیت از عبادت یک ساله که در آن گناهی صورت نگیرد بهتر است، و ثواب دیدار عالم نزد خدا از هفتاد حج و عمره و هفتاد طواف در اطراف خانه خدا بهتر است.و خداوند ۷۰ درجه او را بالا می برد و برای هر حرف ثواب یک حج مقبول‌برای‌او می‌نویسد.

۸. از حضرت علی علیه السلام نقل شده، که هرکس یک مسئله یاد بگیرد به شماره موهای بدنش برای او پاداش حج و عمره نوشته‌میشود،۹. از‌حضرت‌صادق‌نقل‌شده‌که‌،پیامبر اکرم می فرمایند :هر کس قبر های شما ائمه را زیارت کند ثواب هفتادحج بعد از حجت الاسلام به او داده می‌شود و از گناهانش خارج می‌شود تا زمانی که از زیارت شما برگردد، مثل روزی‌است که از مادر متولد شده است،۱۰. امام صادق می‌فرمایند ؛زیارت قبر امام حسین علیه السلام معادل ۲۰ بلکه بهتر از ۲۰‌حج می باشد .۱۱ .‌ابی‌نصر‌بزنطی‌می‌گوید‌،در کتاب امام رضا علیه السلام خواندم که آن حضرت می فرمایند: به شیعیانم ابلاغ کن که زیارت من( یعنی امام رضا علیه السلام) در نزد خداوند متعال معادل هزار حج است‌برای‌کسی‌که‌اورا‌زیارت‌کند‌در‌حالیکه‌عارف‌به‌حق‌او‌باشد. . ۱۲ .هر کس این زیارت مختصر امام حسین را انجام بدهد به این صورت که به سمت راست آسمان و بعد به سمت چپ نگاه کند و آنگاه سر را به سمت آسمان بلند کند و بگوید: السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک و رحمة الله و برکاته ،برای او ثواب یک دیدار نوشته می‌شود و یک دیدار معادل یک حج و یک عمره می باشد. ۱۲.امام صادق‌علیه‌السلام‌، نقل می کند که مردی بیابانگرد به نزد رسول خدا آمد که به او قلیب می‌گفتند گفت، ای رسول خدا من چندین بار آماده حج شدم ولی برایم مقدور نشد پیامبر اکرم فرمودند: ای ‌قلیب، بر تو باد به نماز جمعه که حج فقیران است. ۱۳ .نماز دهه اول ذی‌الحجه، که شخص با ثواب حاجیان‌شریک‌می‌شود.

۱۴. روزه روز عید غدیر خم که معادل ۱۰۰ حج و عمره میباشد. ۱۵ .نگاه به انگشتر در نجف که برای هر نگاهی ثواب یک زیارت اعم از حج یا غیر آن در نامه عمل فرد نوشته می شود.

۱۵. زیارت حضرت علی علیه السلام.۱۶. کسی‌که‌سور‌ه‌حج‌را‌بخواند.برای‌اوثواب‌حج‌وعمره‌نوشته‌می‌شود.

 ۱۷ .اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان که معادل دو حج و عمره شمرده شده است.

  • ۹۹/۱۰/۱۸
  • ابوالفضل زارعی‌محمودآبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی