راه‌نجات

علم‌حقیقی‌مثل‌آب‌چشمه‌دل‌‌وروح‌انسان‌رازنده‌وشاداب‌میسازد،وراه‌نجات‌انسان‌از‌تاریکی‌جهل‌دست‌یابی‌به‌چشمه‌آب‌حیات‌است.

راه‌نجات

علم‌حقیقی‌مثل‌آب‌چشمه‌دل‌‌وروح‌انسان‌رازنده‌وشاداب‌میسازد،وراه‌نجات‌انسان‌از‌تاریکی‌جهل‌دست‌یابی‌به‌چشمه‌آب‌حیات‌است.

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

اسم‌او‌جویبر‌است‌واز اهل یمامه‌بود و اسلام آورد‌(وحسن‌اسلامُهُ). و در تاریخ نقل شده است که مرد قد کوتاهی بود ،و در عین حال فقیر و برهنه و از قبیله های سودان بود.

پیامبر اکرم صلوات الله علیه به‌او جای داد و  نسبت به او ترحم می کرد و برای او غذا می برد، روزی پیامبر اکرم به جویبر فرمود؛ چه خوب است که ازدواج کنی تا بتوانی نیروی شهوت خود را حفظ کنی و به واسطه ازدواج با‌آن‌زن‌،توراهم بر امور دنیا کمک‌کند‌ و هم در‌امور‌آخرت‌تورا‌کمک‌کند،او‌گفت، ای رسول خدا چه کسی رغبت می کند به من و حاضر است به من زن بدهد در حالی که من نه حسبی دارم نه نسبی‌و‌نه مال و نه‌جمال‌وزیبایی، پیامبر اکرم فرمودند ،ای جویبر همانا خدای متعال به واسطه اسلام کسانی را که در جاهلیت شریف بودند و خود را با شرافت حساب می‌کردند و در جاهلیت خود‌راشریف حساب می کردند آنها را پایین آورد و به واسطه اسلام کسانی که در جاهلیت پست و پایین بودند،آنها را شرافت داد و بالا آورد و پیامبر به جویبر فرمود؛ که‌هیچ‌کس‌ از مسلمان‌ها بر تو برتری ندارد مگر کسی که با تقوا تر از تو باشد بعد به او فرمود، برو به نزد ابن لبید که او جایگاه بالایی در قبیله خود دارد، و به او بگو من فرستاده پیامبر خدا هستم‌و پیامبر می گوید، که دختر خودت را به نام زلفا به عقد من در بیاور .لبید‌به نزد رسول خدا آمد و به رسول خدا فرمود که ما دختر به هم تراز خود و هم کفوخود از انصار می‌دهیم .

پیامبر اکرم به ابن لبیدفرمود ،که جویبر مومن است و زن مومن هم با او هم کفو محسوب می‌شود مومن کفو مومن هست پس دختر خودت را به ازدواج او در بیاور ،او‌هم دخترش را به عقد جویبر‌در آورد و خودش هم صداق را قبول کرد و همچنین جهاز و جهیزیه دخترش را هم خودش قبول کرد و دخترش را به  سمت جویبر‌ فرستاد ،وقتی که به سمت جویبر‌ آمدند به جویبر گفتند :آیا تو منزلی داری که این اساس‌و جهیزیه و این دختر در آن ساکن شوند ،گفت: نه ،آنها خانه را هم برای او آماده کردند. هم خانه، هم فر،ش هم متاع‌و اساس خانه همه را برای جویبر‌ آماده کردند.

وقتی وارد خانه شد، دید که خانه آماده با همه وسایل در آن آماده است به گوشه خانه رفت و شروع کرد به قرائت قرآن و نماز و رکوع و سجده تا اذان صبح ،شب اول، و همینطور شب دوم و سوم به خاطر شکربه‌درگاه خدا سه شب را عبادت کرد بعد درشب چهارم به نزد زن خود آمد و کنار او بود.

و زمانی که رسول خدا برای غزوه‌ای از مدینه خارج شد ،جویبر هم با پیامبر به سمت آن غزوه‌حرکت کرد و در‌آن‌غزوه به شهادت رسید.

  • ۹۹/۱۰/۲۱
  • ابوالفضل زارعی‌محمودآبادی

نظرات (۲)

  • هونیا موتور
  • عالی بود

  • تری سدیم سیترات
  • ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی